Korte wachttijd, snel aan de beurt

Maak nu een afspraak »

Verzekeringen/vergoedingen

Voor vergoeding van behandeling in onze kliniek is een verwijzing van uw tandarts, huisarts of andere verwijzend specialist nodig. 

Vrijwel alle behandelingen die wij in Brevias aanbieden (met uitzondering van de implantologie) worden vanuit de basiszorgverzekering vergoed. Wel is van belang dat u rekening houdt met uw verplichte eigen risico. In 2023 is dat 385 euro tenzij u er zelf voor heeft gekozen om dat te verhogen. 

Dit eigen risico moet u zelf betalen ongeacht of u zich bij Brevias of in een ziekenhuis laat behandelen. 

Brevias heeft als nieuwe kliniek nog geen contracten met zorgverzekeraars afgesloten. 

Het kan zijn dat uw zorgverzekering niet het gehele bedrag van het NZa-tarief (door de Nederlandse Zorgautoriteit vastgestelde maximumtarief) vergoedt en u een eigen bijdrage vraagt. 

Wij willen voor onze patiënten geen extra drempel opwerpen en hebben er daarom voor gekozen om het bedrag van de eigen bijdrage voor u te laten vervallen zodat u niet meer hoeft te betalen voor de behandeling in Brevias dan in een regulier ziekenhuis. 

Het declareren van de zorgkosten hebben wij uitbesteed aan het facturatiebedrijf “Infomedics” van wie u de factuur voor de behandeling zult ontvangen. Het wel door uw verzekering vergoede deel van de factuur betaalt u via Infomedics aan Brevias. 

Houdt u er dus rekening mee dat uw behandeling bij Brevias niet volledig vergoed wordt door uw verzekeringsmaatschappij maar dat de eigen bijdrage door Brevias wordt kwijtgescholden en dus niet voor uw rekening komt. 

Niet vergoede zorg

Voor behandeling met implantaten zult u tevoren een kostenbegroting ontvangen aangezien deze (enkeltandsvervanging met implantaten) doorgaans niet onder de basisverzekering valt. 

Afhankelijk van uw (eventueel aanvullende/tandarts) verzekering zou een deel van deze kosten wel door uw verzekering vergoed kunnen worden maar wij adviseren u hiernaar (met de door ons geleverde kostenbegroting) bij uw verzekeraar te informeren. 


Klachtenregeling: 

Ondanks dat wij allen ons uiterste best doen om u zo goed mogelijk te behandelen en begeleiden, kan het natuurlijk zijn dat u toch niet tevreden bent over uw behandeling. 

Graag horen wij dat zo spoedig mogelijk via info@brevias.nl zodat wij hierover met u in contact kunnen treden. Mocht u daarna nog een officiële klacht willen indienen dan kunt u gebruik maken van onze klachtenregeling via de KNMT door onderstaand formulier in te vullen.

Een reactie op uw klacht ontvangt u binnen 30 werkdagen.